امام جمعه ي محترم شهر مهاجران جناب آيه الله نيكزاد در اين در اين مراسم ضمن بررسي كلي سي
ر پيروزي ملت ايران در انقلاب اسلامي و جنگ تحميلي ، به دست آورد هاي بزرگ انقلاب اسلامي اشاره
كردند و تاثير اين دست آوردها را بر ملت هاي منطقه ياد آور شدند ايشان با اشاره به توطعه هاي
خارجي براي ناكام گذاشتن ملت ايران به اين نكته اشاره كردند كه: امدادهاي غيبي از سوي خداوند
متعال مهمترين دليل پيروزي ملت ايران مي باشد.

در پايان ايشان حضور مردم در راهپيمايي 22 بهمن را جوابي محكم به دسيسه هاي غرب در مقابل
مردم ايران دانسته و از مردم روستا براي شركت در اين جشن ملي دعوت كردند
در ادامه ي اين مراسم آقايان غلامعلي عرضي ، مهدي برجي، غلامعلي صاحبي و صمد
بابايي به شرح مشكلات روستا پرداختند
نماينده محترم شهرستان شازند ضمن اينكه مردم روستاي موچان را مردمي انقلابي و هميشه حاضر در
صحنه خطاب كردند و از تاريخ درخشان اين روستا در انقلاب اسلامي ايران و جنگ تحميلي نكات
مهمي را يادآور شدند براين نكته هم صحه گذاشتند كه حق اين روستا آنچنان كه بايد ادا نشده است و
مسئولين حتما در پي رفع مشكلات روستا خواهند بود
درپايان فرماندار جناب محترم شهرستان شازند سخنان خود با تشكر از جناب آقاي عرضي و آقاي
صاحبي شروع كردند و در ادامه پي گيري و حل مشكلات روستا را لازم به برگزاري جلسه ي اختصاصي
بخشدار محترم با دهيار روستا و رئيس شوراي اسلامي موچان دانستند
ايشان در بخش ديگر سخنان خود گريزي به تحريم هاي بي سابقه ي غرب و آمريكا در قبال مردم ايران
زدند و اذعان داشتند اين تحريم ها مانع پيشرفت ما نخواهد شد و افتتاح فاز جديد پالايشگاه شازند را
نمونه ي بارز اين مساله دانستند.
![]()
جناب آقاي عاليخاني به كار شكني هاي عده اي در داخل هم اشاره كردند و لازمه ي خنثي ساختن اين
فتنه ي بزرگ را وحدت ملت عنوان كردند و از مردم روستا خواستند راهپيمايي 22 بهمن امسال را هرچه
باشكوهتر برگزار كنند
این مراسم حاشیه ای هم داشت که در ادامه ی مطلب میتونید ببینید
جشن با سخنرانی آقای غلامعلی صاحبی شروع شد و برنامه با قرائت اشعاری در وصف این ایام و
مولودی خوانی و پذیرایی ادامه یافت.بخش جذاب این جشن مسابقه ی خواندن سوره ای از قرآن مجید
برای کودکان بود که به همه جایزه داده شد. در قسمتی از این جشن از بین کسانی که نام محمد یا
القاب پیامبر و یا صادق داشتند به قید قرعه جوایزی داده شد.
بخش پایانی این جشن به قرعه کشی و اهدای جوایز افرادی اختصاص داشت که در مسابقه ای که با طرح
چند سوال در ابتدای مراسم برگزار شده بود شرکت کرده بودند و جواب درست داده بودند


وحدت شیعه وسنی از زبان آیت الله جوادی آملی:
بزرگان ما وقتی دست به قلم بردند، چیزهائی نوشتند که فخر عالم شد. الآن مشرق و مغرب عالم،
وقتی میخواهند تفسیر نگاه کنند، تفسیر مرحوم طبرسی را میبینند . مجمعالبیان را سنّی خیلی
متعصّب و متصلّب هم کاملاً میخواند و استفاده میکند و چاپ میکند. مقتدرترین کشور مرکز
تسنن، مصر است. سابقهی علمی و قدرت علمی مصر معلوم است. آنها مجمعالبیان را چاپ
میکنند و محور قرار میدهند. وقتی ایران داشت جشن 2500 سالهاش را میگرفت، کسانی که از
مصر میآمدند، میگفتند: ما از کشوری آمدهایم که جشن 6000 سالهاش را پشت سر
گذاشته، به شمایی که دارید جشن 2500 ساله میگیرید، تبریک میگوئیم. یعنی شما اگر
2500 سال شناسنامه دارید، شناسنامهی ما 6000 ساله است. این مصر با همهی
قدرتمندیش مجمعالبیان را چاپ میکند. چون مرحوم طبرسی عاقلانه و عالمانه حرف میزند
و از ولایت عاقلانه دفاع میکند؛ بدون این که کسی را بشوراند.
راز این که بعضی از کتابها شیعهپسند یا سنّیپسند است و سالیان متمادی میماند، همان
خردمندی و عقل آنهاست. نمونهاش کار مرحوم سید رضی رضواناللهتعالیعلیه است. خیلیها کلمات
نورانی حضرت امیر را جمع کردهاند، امّا سید رضی اَعقَل از همه بود. او اگر کلمات نورانی حضرت امیر را
جمع میکرد و تند و تیزها و صبّ و لعنها را هم میآورد که دیگر نهج البلاغه نهج البلاغه نبود. این که
بیشترین شرح را سنّیها روی نهجالبلاغه نوشتهاند، برای این است که سید رضی، عاقلانه جمع کرده
است. حرفهای تند و تیز را که با اتحاد ملی و انسجام اسلامی خیلی هماهنگ نیست و در حدّ گِله
است، آنها را کلّاً گذاشته کنار. وقتی وجود مبارک حضرت امیر را با طناب به مسجد بردند، حضرت
بالأخره چهارتا حرف زد دیگر! اما آن حرفها در نهجالبلاغه نیست. حرفهایی که وحدت را بههم میزند
نیست. حق با حضرت بود، اما گفتن در آن شرایط مصلحت نبود. مگر حضرت را با سلام و صلوات بردند مسجد؟
در نامههایی که در نهجالبلاغه هست، چیزی که معاویهی ملعون برای حضرت نوشته: تو یادت باید باشد
که با طناب بردندت! در نهجالبلاغه نیست، ولی جوابش هست. فرمود: بله، من که انکار نکردم؛ این
افتخار من است که من تسلیم زور نمیشوم، مگر با طناب[1]. امّا چه گفته شد، چه طور بردند، حضرت
در موقع با طناب بردن چه فرمود، آنها در نهجالبلاغه نیست. این عقل سید رضی است.
بیشترین و مهمترین شرحها از نهجالبلاغه- به استثنای شرح مرحوم إبن میثم- مال همین سنّیهاست.
إبن أبی الحدید میگوید من فکر نمیکردم کمتر از چهارده سال طول بکشد، ولی خدا را شاکرم که ده
سال طول کشید تا من این کتاب را شرح کردم. مرحوم أمینالإسلام طبرسی یک کتاب نوشته و از
آیهی ولایت در بحث «إنَّمَا وَلِیکُمُ الله[2]» دفاع کرده، از ولایت در آیات مباهله، تطهیر و غیره
دفاع کرده؛ عمیقاً دفاع کرده، ولی بهانهای به دست کسی نداده است. اگر چهارتا صبّ و
چهارتا لعن و طرد و شتم در این کتاب بود، دیگر در مصر این کتاب طرفدار نداشت و ممکن
نبود الآن کسی بگوید فلان سال، سال اتّحاد ملّی و انسجام اسلامی است.
همهی ما باید کار بکنیم و وظیفه داریم.
*دیدار با حوزویان استان مازندران؛ قم، 6 دیماه 1386
امروزه شاهد اخبار ناگواري هستيم كه به وسيله ي رسانه ها از كشور سوريه مخابره مي شود هر چند
اين اخبار بيانگر مديريت جنگ نامنظم توسط ارتش كشور سوريه مي باشد و مخالفان هنوز نتوانسته
اند به اهداف خود در اين جنگ برسند و از طرفي اين جنگ رو به فرسايشي شدن مي رود و هزينه و
خسارت هاي جاني و مالي را براي مخالفان به همراه داشته است؛ ليكن در سوي ديگر اين جنگ
زواياي پنهان و آشكاري نهفته است كه پيجيدگي مساله را دو چندان مي كند
با نگاه به شرايط سوريه و مناسبات و روابط اين كشور در سال هاي اخير و همچنين موضع اين كشور در
رابطه با رزيم صهيونستي و قرار گرفتن در جبهه ي مقاومت گوشه اي از دلايل كمك هاي گسترده ي
سران كشور هاي غربي و آمريكا و حتي كشور هاي عربي منطقه براي سرنگوني اين دولت نمايان مي شود.

اين جنگ تمام عيار با همه ي هزينه هايي كه داشته است نتنها نتوانسته است دولت اين كشور را
سرنگون كند بلكه موضع گيري هاي دولت بشار اسد درباره ي جبهه ي مقاومت هم تغييري نكرده است.
اما واقعيت تلخ اين جنگ خرابي هاي گسترده ايست كه در پي خواهد داشت جمعيت فعال كشور
سوريه به جاي گام برداشتن در عرصه هاي پيشرفت بايد سلاح در دست بگيرند و با مخالفان بجنگند. در
واقع بهترين نوع جنگ براي كشورهايي چون آمريكا همين است كه عده اي از مردم يك كشور سرباز آن
ها باشند و با ويران كردن سرزمين خودشان و كشتن مردم خودشان بخواهند به هدفي برسند كه با
گفت و گو مي شود به آن رسيد و در نهايت اين جنگ هر نتيجه اي در بر داشته باشد كشور سوريه بعد
از جنگ با مشكلات فراوان ناشي از تبعات اين تزاع خونين و خرابي هاي آن خواهد داشت
گويا اين مدل از جنگ داخلي و بحران آفريني به قدري موفق بوده است كه آن را براي عراق هم تجويز
كرده اند و دليل اصلي آن هم همسو نشدن اين كشور با جريان ضد جبهه ي مقاومت مي باشد درگيري
هايي در عراق گزارش شده است كه بوي فتنه اي بس عميق را در كشور عراق به همراه دارد جداي از
تحولات داخل عراق از بيرون عراق هم خبر مي رسد سران دولت صاقت شده ي صدام در كشور هايي
چون قطر جمع شده اند و با مخالفان جلسه تشكيل داده اند تا آغازگر يك جنگ داخلي در كشور عراق
باشند

اگر كمي آينده نگر باشيم مي بينيم اين مدل از جنگ داخلي مطمئنا براي كشور ايران هم
مورد توجه است چنان كه مقام معظم رهبري به گونه اي به اين مطلب اشاره مي كنند كه
انتخابات پيش رو فتنه اي عميق تر از سال 88 با خود در راه دارد كه فقط با بصيرت مردم قابل
دفع مي باشد . پس بايد آگاه باشيم و ديگران را هم آگاه كنيم
|
|
BLOGFA.COM |
|